woensdag 15 augustus 2018

Schildpadden vijver

Schildpadden kunnen in de vijver worden geplaatst. Voordat dat gebeurt moet er over enkele zaken worden nagedacht. Dag Rob, Hoe kun je zien of een schildpad dood is. Dit is de eerste winter dat de schildpadden in mijn vijver zitten.


Ik zag ze steeds en dan bewogen ze als ik ze. SCHILDPADDENVIJVER Inschrijven.

Deze moet omheind worden door een hekwerk, zodat de kinderen er niet kunnen in vallen. Snowey is een ragdoll en een jager die muizen en mollen vangt en ook de vijver voorziet van kikkers waar ze mee aankomt en die wij dan in de vijver zetten sommige die. Als het lente is willen wij in de tuin een vijver gaan maken voor de schildpadden.


Nu zijn mijn vragen: -Hoe groot moet de vijver ongeveer zijn? Volwassen roodwangschildpad in een natuurlijke vijver Een roodwangschildpad is de meest bekende moerasschildpa oorspronkelijk afkomstig uit North Carolina, USA. Ik zou juist je schildpadden vijver in je volière doen. Ik heb vroeger ook een schildpadden vijver gehad in een volière. Omdat ze anders ontsnappen.


Je kan er ook een hek om maken.

Ik zal niet beginnen met kleintjes maar met grotere herplaatsers. In de winter gingen ze bij mij op een gegeven moment in een bak in huis. De vijver was wel verwarmt. Ja, waterschildpadden mogen in een vijver , sterker nog, dit is eigenlijk de beste huisvestingsmogelijkhei er gaat niets boven écht zonlicht.


We zijn ondertussen aan de aanleg van onze tuin begonnen, een terras met aansluitend een ( schildpadden-)vijver mocht natuurlijk niet ontbreken. Een maand of twee geleden begonnen met de grondwerken, betonplaat gegoten, wanden opgemetst. We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Als u doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat u ermee.


Zoals ik al had gezegd had ik ene vraagje over schildpadden Ik heb een vijvertje van 5liter. Hier zitten kleine goudvisjes in. Wij vertellen op onze website graag meer over onze dier- en natuurvriendelijke aanpak.


Straks met onze Portugese tuinman klusjesman inventariseren welke materialen we moeten bestellen, zal een betonnen. Binnenkort ga ik verhuizen en mijn nieuwe huisje heeft een vijver in de tuin. Ik wil wel proper water, zodat ik toch iets zie, dat geen groene soep is.


Maar in het kader van een schildpaddenvijver hoeft dit niet echt kristalhelder, of zeer zuurstofrijk ofzo. Ik wacht voorlopig even de boel af, heb dit weekend enkele aquariums gesnoeid. Wanneer vissen ziek worden en een behandeling nodig hebben is deze niet altijd zo eenvoudig of evident als het lijkt.


Heel wat factoren zullen eerst en vooral de.

In de visvijver op Steenberg zijn verschillende schildpadden te vinden. Die werden er gedumpt nadat eigenaars de diertjes beu waren. Daar zie je duidelijk een schooltje zwemmen, maar idd in de plantenfilter zitten (als je zeeeeer goed kijkt) reeds kleine. In deel van de verhaal geef ik uitleg waarom ik bepaald keuzes heb ik gemaakt tijdens het ontwerpen van mijn schildpaddenvijver.


Hier heb ik wat goudvissen, windes en zonnebaarzen bij zitten, maar de schildpadden kijken er niet naar om. In een grote vijver , aan de rand van het erachter gelegen prairiehondenverblijf, leven verschillende sierschildpadsoorten, met name de roodwangsierschildpadden (Trachemy scripta scripta) en de Geelwangsierschildpadden, als ook andere Noord-Amerikaanse moerasschildpadden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.