woensdag 13 juni 2018

Duivengeluid

Behalve voor het vertalen van woorden, kun je bij ons ook terecht voor synoniemen. Voor geluiden van dieren bestaan er veel verschillende werkwoorden, die vaak heel in het bijzonder bij één diersoort horen. Hetzelfde geldt voor de klanknabootsingen. De mooiste dierengeluiden van vogels , Boerderijdieren , Huisdieren , Insecten , Reptielen en nog zo veel meer.


Nederlandstalige begrippen en definities. De website probeert alle woordenlijsten op het internet, groot en. Luister naar de Houtduif op vogelgeluid. Werkt ook op jouw mobiele telefoon!


Als nieuw lid van Natuurpunt kan je hier de cd met vogelgeluiden beluisteren en downloaden. Klik bij elke vogel op het play. De Bunnybunch webwinkel is gesloten van december tot en met januari.


Aanmelden om dit te volgen. Alfabetische volgorde van vogelgeluiden. Mijn buik doet raar Altijd als ik achter de pc zit, dan maakt mijn bik een roekoe-geluidje (no kidding), keer na elkaar en zwijgt dan weer even En, ik meen het. Wat zijn goede oordoppen en waar vind je ze?


Goede oordoppen zijn oordoppen die je gehoor beschermen tegen hard geluid met minimale demping van SNR = 15. Het Pro Duivengeluid wordt niet meer gehoord. Het valt niet goed te praten richting de kiezer dat wij zo doorgaan.


Mede daarom heb ik overwogen een nieuwe politieke partij te beginnen. Ik heb daarvan afgezien vanwege mijn gezondheid en omdat ik een te drukke agenda heb. Geluiden die katten maken en de betekenis Spinnen, blazen of grommen? Een ding is in ieder geval zeker, katten hebben een heel repertoire aan verschillende geluiden! Inmiddels vliegen de nieuwe bewoners al rond in ons tropisch regenwoud en lijken zij zich er prima op hun plaats te voelen.


Opvallend is daarbij dat de groene muskaatduiven een geluid produceren dat niet op een typisch duivengeluid lijkt: luister en oordeel zelf maar eens, tijdens uw eerstvolgende bezoek aan de Bush. Een ocarina maken met je handen. Tegelijk werd zacht duivengeluid uitgezonden. Dit geluid was afkomstig van de Hilversumse raadhuistoren, waar in die tijd een vaste microfoon bij het klokkenspel hing, op elk schakelpaneel in Hilversum binnen te halen onder de knop ‘carillon’.


Het carillon sloeg hele en halve uren en ook kwartieren. Laat dat gekoeld flesje Piper Heidsieck maar knallen, want De Slimste Mens ter Wereld viert dit najaar zijn zeventiende verjaardag. Duivengeluid is wel kirren of koeren en een bekend drankje ofwel cocktail is kir royal (Jaydoubleutee) Kir is inderdaad correct (Anoniem) Reageren is niet meer mogelijk.


Proberen je er niet aan te ergeren (vooral aan dat constante duivengeluid ) wil wel eens helpen, maar dat lukt niet iedereen en ook niet altijd. Ik stond te luisteren naar het gekoer van houtduiven (let op: altijd vijf keer, iets als koe-roe-koe-koe-roe), toen ik ertussendoor een ander duivengeluid hoorde, een zomertortel! Het is een trillend trrrrrr, maar als je het eenmaal hebt gehoor onmiskenbaar. Ik vind dat duivengeluid altijd wel lief eigenlijk. Bert is trouwens ook voor de duiven, dan ben ik dat ook!


Hilversum uitsluitend zacht duivengekoer en achtergrondruis werd uitgezonden. Daarna werd aan het duivengeluid met lange tussenpozen het geluid van een op grote afstand fluisterende stem toegevoe. Als je goed kijkt en luistert naar de duifmeneer zie je een rasechte vakman met liefde voor zijn dieren. Iemand die zich helemaal inleeft in het gedrag van zijn duiven. Zozeer zelfs dat hij het duivengeluid en de beweging erbij maakt.


Ook daarbij kreeg ik een goed gevoel. Ik had direct het woord: Formatie in mijn hoofd. Maar nadat die kraaien weg waren, maakte die duif het bekende duivengeluid.


Hij leert zichzelf dingen (bijv. duivengeluid ) maar hij heeft ook al heel wat van ons geleerd: opstappen, kusjes geven, voetballen en hij roept meteen als er iemand binnenkomt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.