donderdag 22 september 2016

Koi vijver metselen

Zoek Nu Sneller, Beter en Slimmer bij Vinden. De grootste collectie vijverbakken hier! Vijverbakken tegen de laagste prijzen.


Gaf mij de tijd om eens rustig na te denken hoe ik de vijver wilde gaan maken. Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat ik de vijver wil gaan metselen en aan de binnenzijde ga voorzien van een Impermax coating.

De basis voor het houden van koi is een goed ontworpen vijver. De vijver moet functioneel zijn maar moet ook zodanig zijn ontworpen dat deze voldoet aan uw persoonlijke eisen en wensen. ASKOI wil u behulpzaam zijn bij het ontwerpen hiervan en kan de vijveraanleg voor u uitvoeren. Hieronder staan de stappen die je moet volgen voor het metselen van je vijver : Graaf een kuil of laat een kuil graven Leg je drainage buizen van mm pvcLees verder.


Bij een vijver metselen komt best wel het één en ander kijken. Plaats de vijver in ieder geval niet in de volle zon of onder bomen in verband met algengroei en bladafval. Gaat u zelf de vijver metselen , werkt u dan als volgt: Graaf een gladde fundering.


Leg betonwapening op bakstenen en stort de vijverbodem.

De meeste liefhebbers die een vijver metselen gieten een dikke betonplaat. Metsen dikke muren en liefst nog een ringbalk er op voor de stevigheid. Ik vraag me vaak af of dit geen overkill is. Zou een simpel muurtje van meter, waarvan een halve meter boven het maaiveld het ook niet houden?


Maar de regel is dat een koivijver minimaal 5m diep moet zijn (bij ondiepere vijvers warmt het water sneller op). Omdat een vijver van 5m boven de grond niet mooi is, moet er dus bijna altijd gegraven worden bij de. We gaan toch de vijver iets kleiner maken. Hij wordt x x 5. Dit in verband met kostenbesparing en met de wetenschap dat ik hier maximaal tot jaar woonachtig ben.


Dan vind ik het jammer om hier een bult geld in te stoppen terwijl ik straks weer weg ga. Een vijver brengt leven in de tuin en is een sfeervolle plek om te vertoeven. Zelf een vijver aanleggen, kan op verschillende manieren.


Daarnaast, als het filtersysteem en de vijver niet functioneert kan er niet eens Koi in de vijver overleven. Van welk materiaal bouw je een Koivijver. Het eerste obstakel is vaak het materiaal waarvan de basis van de Koivijver gebouwd gaat worden.


In principe kan de vijver van steen, beton, glasvezel of hout gemaakt worden.

Het leefgebied van een koi moet redelijk constant blijven. De diepte van een koivijver is erg belangrijk. Door de vijver anderhalve meter diep of dieper te maken, worden grote temperatuurschommelingen voorkomen en zal de bouw van vis mooier worden. Een nagenoeg constante temperatuur is het beste voor de ontwikkeling van de koi. Oke, ik neem natuurlijk geen risico daarmee.


In de tuin ga ik een lange vijver metselen en een muurtje. Vul de vijver nu met water en hou de waterstand de eerste tijd goed in de gaten. Werk de vijverranden en muurtjes af met dekstenen. Zelf je tuin vijver metselen of laten doen? Bij het metselen van een vijver is het fijn als je enige vakkennis van meten, bekisten, beton en mortel aanmaken hebt.


Als we praten over een Koivijver, dan gaat het over een vijver met koi , de nationale vis van Japan. De koi is een speciale kweekvariant van de gewone karper. Het zijn prachtige vissen om te zien. Maar koi hebben een goed onderhouden vijver nodig om de gezondheid van deze kostbare vissen te garanderen.


Ik wil een vijver gaan bouwen van sandwichpanelen, de oude vijver staat op instorten en moet weg. Ik heb er al veel over gelezen maar blijf met nog een paar vragen zitten. Hoop dat jullie je ervaringen willen delen. De panelen zijn 10cm dik en komen ongeveer 60cm uit de grond. Dit aangezien mijn vijver niet recht wordt maar met ronde vormen.


Je hoord veel op diverse fora dat de wanneer standaard beton stenen worden gebruikt bij het vullen de muren wel eens willen scheuren. Nog niet zozeer vanwege de honderdduizenden naaldjes die in de herfst overal rondwaaien en ook in de vijver belanden,maar meer doordat er het jaar door steeds verdroogde strengen vol zaadkegeltjes af vallen. Hallo allemaal ik wil een vijver metselen van gebakken stenen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.