dinsdag 14 juni 2016

Avocado plant verzorgen

Online, open-access, multidisciplinary journal from Nature Research. Subjects include biofuels, plant genetics, ecology and evolution. Ruime keuze planten op beslist. Vergelijk hier aanbiedingen. Planten zie onze aanbiedingen!


Gele bladeren geven aan dat er te veel water is en wanneer ze bruin kleuren, is de plant uitgedroogd. Om niet alleen in de hoogte, maar ook in de breedte te groeien, knijp je de nieuwste blaadjes eraf als hij ca. Waar nodig, kun je kleine takjes afknippen.


Zorg ervoor dat de plant genoeg zonlicht krijgt. Let ook op dat de pot niet te klein wordt. Een avocado begint als plant , maar zal uitgroeien tot een boom. Zorg dat je de wortel niet verstoort of beschadigt. Blijf de plant water geven.


Ga zo door om de pit de tijd te geven zijn wortels te ontwikkelen. Hierna zal de avocado ook bovenop ontspruiten, waarbij hij een knop maakt die opengaat en waaruit een tak met bladeren zal groeien. Hey, mijn avocado plant zijn bladeren worden bruin aan de toppen! Het is presies of ze uit drogen!


Ze hangen af naar beneden, en zijn fel donker groen met diepe nerven. Als je al deze stappen uitvoert moet er als het goed is een wortel groeien uit de avocadopit. Dit gebeurt meestal na 2-maanden. Hoe leuk is het als je na een paar maanden een avocado plant kweekt uit een pit! Zelf een avocado plant kweken geeft natuurlijk meer voldoening dan een avocado plant kopen!


Avocado ’s zijn lastige planten , en het is maar net of je gelukt hebt en een goede pit te pakken hebt. Ik heb mijn avocadopit verpot toen de wortel al aardig lang was en de pit eraan laten zitten. Ik geef mijn plant 1x per week water en zorg ervoor dat de aarde niet te droog wordt. De plant staat op een lichte plek, maar niet in direct zonlicht. Ik heb onlangs een avocado pit in een glas gezet en na open te splijten komt er nu onderaan een soort stengel of dikke wortel uit, is dit dan de plant of wordt er eerst een wortel gevormd en dan pas later de stengel van de plant ? Wil je mooie volwassen planten vermeerderen zodat de nieuwe planten dezelfde eigenschappen hebben?


Dan kan je stekken nemen van wortels, stelen of bladeren van de plant. Hoe je moet stekken lees je hier. Hallo allemaal ik heb net avocado pitten geplant in de tuin, ik heb het geluk dat ik in colombia woon aan de kust dus tropisch geen probleem ik las dat ze wel m kunnen worden nou de buuren hebben er van 18m vol met avocados ik ga ook bananen enz planten omdat ik tuinieren super leuk vindt ook hebben we zaaden van katoen planten die we.


Nu kun je de pit overzetten naar een pot met potgrond. Na ongeveer drie maanden zul je zien dat hij echt begint te groeien. Wanneer je van de avocado plant een echte avocadoboom wilt maken is het belangrijk om de plant goed te verzorgen. Daarvoor zijn een aantal tips: Laat de plant binnen groeien.


Geef de avocado plant ongeveer keer per week water. Anders worden de blaadjes bruin. De avocado plant is namelijk een tropische plant.


Je kunt de avocadoplant voorzichtig verpotten als het potje te klein wordt. Geen nood: de plant groeit niet heel har dus hij kan wel eventjes door met een pot met een diameter van á cm. Overwintering: boven 10°C. Zo voorkom je dat de plant te lang in water blijft staan en gaat rotten.


Sinds ik deze methode toe pas is er niet één pit meer mislukt. Inmiddels heb ik dus acht avocado planten en wordt het tijd om er weer een aantal te verhuizen. Of hij ooit in huis gaat bloeien en avocado ’s gaat geven dat weet ik niet. Die kans acht ik niet zo groot.


Avocado — dat gladde, romige fruit, boordevol met voedingsstoffen, is een essentieel ingrediënt voor gerechten zoals guacamole. Bezorgen van kleine planten. Met pakketpost kunnen planten van maximaal 100cm. De planten worden door ons goed ingepakt en met DPD verzonden.


Dan vertakt de plant makkelijker, maar eigenlijk doet het boomje dat vanzelf wel: die zijtakken maken. Volgend jaar nog eens kijken. Het verzorgen van een advocadoplant (Persea americana) is eigenlijk heel simpel.


Gewoon in de vensterbank, liefst in de zon op het zuiden. Tussen twee gietbeurten de grond laten opdrogen, maar oppassen dat hij niet uitdroogt, want hij verbruikt veel water wanneer hij groter wordt. Om je huis of tuin op te fleuren, hoef je helemaal geen dure planten of boompjes te kopen. Vooral ananassen en avocado ’s zijn heel leuk om te kweken.


We leggen je stap voor stap uit hoe je je eigen ananasplant kweekt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.