donderdag 27 juni 2019

Vergeet mij nietje

Snelle levering en tot korting. Op zoek naar nieuwe nietjes? In de Middeleeuwen was eens een ridder met zijn geliefde langs een rivier aan het wandelen.


Die naam verwijst naar de vorm van de bladeren. De daaropvolgende lente zal het vergeet-mij-nietje gaan bloeien.

Zo goed als alle bloemen bloeien tegelijk gedurende ongeveer weken ergens tussen april en juni. Als je zaait onder glas of in huis kan je al eerder gaan zaaien. Als de plantjes in huis blijven, dan maakt het niet uit wanneer je zaait zolang het licht en de temperatuur maar goed is.


Een warm verhaal over twee dikke vrienden die elkaar even niet zien. Vergeet mij nietje (paperback). Het tweede verhaal over Muis en Varken gaat over. Wie kent hem niet, het vergeet me nietje.


De plant is met zijn prachtige blauwe bloemetjes goed te combineren met het Viooltje of het Madeliefje.

Het vergeet-mij-nietje is een klein, blauw bloemetje dat voorkomt in Europa, Azië, Afrika en Australië. Het bloemetje staat voor trouw en oneindige liefde. We laten hiermee zien dat we mensen met dementie niet vergeten.


De plant is vrij dicht tot wollig behaard en de bloei begint later dan die van Ruw, Stijf en Veelkleurig vergeet-mij-nietje , namelijk pas in de loop van mei. Dit is goed te zien met een loep. We hebben een vestiging in Feanwalden (Veenwouden) met een totaal opp. Wij, Jan en Grietje Dantuma zijn de eigenaars en willen u graag ontmoeten.


Forget me not van honeyeavis op Pinterest. Bekijk meer ideeën over Tatoeages, Tatoeage en Tatoeage ideeën. Naamgeving (Etymologie): Over de Nederlandse naam leest U meer bij Akkervergeet- mij - nietje. Myosotis komt van het Griekse Myos (muis) en Otis (oortjes).


De zachte beharing van de bloem en de vorm lijken enigszins op een muizenoor. Leuk om als cadeau te geven, maar ook leuk om zelf van te genieten. Bestel ze snel in onze webshop! Het mooiste en grootste boeket uit onze collectie!


Lange rode rozen in combinatie met luxe witte bloemen. Als het echt het beste van het beste moet zijn.

Zaadjes van het bekende vergeet-mij-nietje. Dit plantje is tweejarig en bloeit met prachtige blauwe bloemetjes met een geel hartje. Sylvatica betekent in het bos groeiend. De stengels zijn vertakt en vanaf mei tot oktober verschijnen er kleine, prachtig bleekblauwe bloempjes, in trosjes bovenaan de stengel.


Een ridder liep in harnas met zijn geliefde langs het water en wilde een bosje van deze mooie bloemen plukken. Sommige motoren maken minder indruk dan andere. Tot het punt dat je ze bijna zou vergeten.


Wil je onze nieuwsbrief ontvangen? U kunt bij ons terecht voor boeketten, bloemstukken, cadeau artikelen, plantenarrangementen, bruidswerk, rouwwerk. Mogelijk gemaakt door Blogger.


Daarnaast verkopen wij een.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.