woensdag 27 september 2017

Varenrouwmug in huis

Varenrouwmug in huis

Informatie over vochtbestrijding. Elk vochtprobleem lossen wij op. Gratis en vrijblijvende offerte. Huizen met korting tot. Varenrouwmug voorkomen en bestrijden.


Er zijn een aantal oplossingen die je in kunt zetten om de varenrouwmug in huis te voorkomen en bestrijden: Verwijder dode plantenresten: de varenrouwmug legt zijn eitjes graag in een humusrijke grond. Niet te veel water: door niet te veel water te geven aan jouw planten kunnen al veel problemen voorkomen. Het zijn de larven van de varenrouwmug waar we voor uit moeten kijken. Deze larven met een glazig doorschijnend lijfje en donkere kop eten het organische materiaal in de bodem. Helaas zijn ze ook dol op de wortels en stengels van zaailingen, stekken en jonge planten.


Beste allemaal, Vroeger had ik weleens vaker last van varenrouwmug -larves die mijn kweek bevreten. En met zwermen van 4tegelijk uit mijn tent komen als ik em openrits (kuchkuch alweer in me keel) Dus vertel ik nu hoe je er biologisch vanaf komt,zonder plantschade. Op het uiteinde van de vleugels staat een V-teken, op deze manier kun je de varenrouwmug ook onderscheiden. De larven van de varenrouwmug zijn glasachtig tot wit van kleur en hebben een donkere kop. Ik las over nematoden (aaltjes), die de larven van de varenrouwmug opeten en daarna zelf dood gaan, maar het ene dier met het andere dier bestrijden vond ik niet zo’n aantrekkelijk vooruitzicht.


De varenrouwmug is tot mm groot en je vindt ze vaak in vochtige, warme omstandigheden, zoals in huis. Daarnaast is deze methode ook niet echt goedkoop als je een heel huis vol planten hebt en schijnt het niet altijd te werken. Ik woon al jaar in dit huis , en nu heb ik een plaag in huis van kleine vliegjes (lijken op varenrouwvliegjes), ik heb overal nieuwe potgrond in gedaan, alles uitgewassen en afgewassen, alles gesopt en gewassen maar helaas… In elke ruimte van ons huis zitten deze vliegjes.


De verspreiding van de rouwvliegjes gebeurt door zowel de larve die zich voortbeweegt opzoek naar nieuw voedsel als door de vliegende volwassen varenrouwmug. Oorzaak De directe oorzaak is lastig te achterhalen. Wel is bekend dat de varenrouwmug graag in warme en vochtige gebieden leeft, hierdoor zijn kassen een populaire plek. Humusrijke gron potgron rottende plantenwortels, verwelkte bloemen en bladeren trekt ze aan.


Kom meer te weten over de levenscyclus en schadebeelden van varenrouwmuggen (Bradysia paupera en Lycoriella ingenua). Bekijk hoe u varenrouwmuggen kunt bestrijden. Bestrijdingsmiddelen als plakstrips en vangstroken helpen vaak niet en voordat je verdelgingsmiddelen in huis hebt, is het kwaad al geschied.


De volwassen varenrouwmug is een kleine mug van tot mm lang. De vleugels hebben een v-teken aan het einde. Het mugje heeft een zwart-bruine kleur en lange poten. Het insect komt voornamelijk in vochtige plaatsen voor en leeft van organisch materiaal.


Bij gebrek hieraan vreet hij ok de wortels van levende planten. Royal Brinkman heeft chemische en biologische middelen ter bestrijding van de varenrouwmug. Ze hebben een glasachtig lichaam.


Het ei groeit uit tot een larve in vier stadia. Een varenrouwmug legt in een week tot 3eitjes. Potplanten in huis zullen niet verwelken omdat ze veel en grotere wortels hebben. Echter wordt het mugje zelf wel als lastig ervaren omdat ze rond de planten vliegen en het er steeds meer worden. Ze zijn pootloos en tussen de 5-12mm groot.


Tenminste dat hoop ik dan Aangezien het toch weer erger was geworden en knoflook spuiten niet echt hielp ben ik deze oplossing eens gaan proberen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.