maandag 26 februari 2018

Vergeet me nietjes zaaien

Kijk eenvoudig de nieuwste films thuis via Smart TV, mobiel of game console. Geen abonnement, betaal per film. Bestel Hier Online Uw Bloemenzaad. Snelle levering en tot korting. Op zoek naar nieuwe nietjes?


De daaropvolgende lente zal het vergeet -mij- nietje gaan bloeien.

Zo goed als alle bloemen bloeien tegelijk gedurende ongeveer weken ergens tussen april en juni. Als je zaait onder glas of in huis kan je al eerder gaan zaaien. Vergeet-me-nietjes zaaien De vergeet - me -niet-zaden kunnen vanaf juni tot augustus gezaaid worden.


Zaai de zaden eerst voor in een kweekkas en verplant ze vervolgens naar de siertuin of pot. Nu wou ik dat verwerken in een bloemstukje met dennenappels en klimop, en dan daartussen die vergeet -mij- nietjes. Vergeet - me - nietjes hebben weinig onderhoud nodig.


Het vergeet - me - nietje kent enkele tientallen soorten, waaronder het akkervergeet- me - nietje en het bosvergeet- me - nietje. Een zonnige plek of eentje in de halfschaduw is het beste, vochtige grond is ideaal.

De plant geeft bloemen in de eerstvolgende lente na zaaien (tweejarig). Ze zijn makkelijk te verplaatsen en te herplanten en ze bloeien de gehele zomer door. Als alles goed gaat, staat je moestuinbak nu zo goed als vol. Bij warm en droog weer neigt de sla al gauw naar opschieten, en worden de erwtjes hard en droog.


Maar er valt ook nog een pak te zaaien en te planten. Myosotis alpestris - vergeetmijnietje, vergeet -mij- nietje. De bloemen van het Chinees vergeet -mij- nietje hebben echter geen geel hartje en het blad en de stengel zijn behaard.


Dit soort kan gekweekt worden als eenjarig of tweejarig soort. Jonge planten kopen en planten. Zaaien : Ter plekke zaaien in mei. Nederlandse naavergeet - me - nietje. Uitgebloeide vergeet -mij- nietjes helemaal terug snijden.


Verspeen de zaailingen in turf potten of direct ter plaatse. De delen op de compost of om zichzelf uit te zaaien op het perk leggen. De blauwe, talloze bloempjes hebben een klein geel hartje.


Voor een schaduwrijke plek in de tuin of bloembak. Handig om te gebruiken bij mailings, festiviteiten, bruiloften etc.

Hij komt voor in Europa, Aziƫ, Afrika en Australiƫ. Achterzijde eenvoudige, maar duidelijke zaai -instructie. De roze, talloze bloempjes hebben een klein geel hartje. Wanneer na het zaaien de plantjes goed hanteerbaar zijn kunt u ze uitplanten op de definitieve plaats. De vergeet -mij- nietjes zijn tweejarige planten die makkelijk groeien en weinig onderhoud nodig hebben.


Wie kent hem niet, het vergeet me nietje. Tweejarig gewas, zaaien juni - augustus, voor bloei in het voorjaar Hoogte ca. Het blauw van de bloemen is zelfs zo speciaal dat de kleur een eigen naam gekregen: ‘vergeetmijnietjesblauw’.


De plant is met zijn prachtige blauwe bloemetjes goed te combineren met het Viooltje of het Madeliefje. Wat dacht u van een combinatie met lage gele tulpen? Plantkundige bijzonderheden: Het vergeet -mij- nietje is een winterharde tweejarige plant.


Ze bloeien vroeg in het voorjaar met een overvloed aan kleine bloemen. Bekijk de categorie kweken en zaaien op hema. Dan wordt je bestelling gratis.


En shop de leukste artikelen voor een echt HEMA prijsje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.