maandag 17 oktober 2016

Klimop schutting buren

Kwaliteit voor lage prijs. Hét online tuincentrum met meer dan 20. Alle merken, scherp geprijsd! Vergelijken doe je op Beslist.


Last van klimop planten buren Wij hebben jaren geleden een schutting geplaatst op ons erf en wij hebben die schutting zelf betaald. Onze buren hebben aanhun kant klimop planten tegen de schutting aangezet.

Op de erfgrens met de buren staat een schutting. Buren hebben klimop geplant die door vrijwel alle openingen onze kant op komt. Enkele keren per jaar snoei ik de klimop weg. Op een aantal plaatsen is de klimop nu zo dik dat te verwachten is dat binnen onafzienbare tijd de eerste planken losgedrukt zullen worden.


Staat een schutting , heg of andere erfafscheiding tussen uw tuin en die van de buren op de erfgrens? Dan is dit gezamenlijk eigendom. Beste Forum, Ik heb vraag over een schutting die volledig op mijn grond staat.


Deze staat zo dat er geen discussie over mogelijk was, echter geeft mijn buurman nu opeens aan dat hij klimop tegen mijn schutting wil laten groeien.

Plaats het liefst drie klimplanten per meter. Je hebt klimop met traditionele groene bladeren, maar ook met bonte bladeren, zoals zilverbont en geelbont. De klimop groeit daardoor ook aan de kant van de buren lekker door, maar hun zien liever een kale schutting. Wat is de beste manier om de klimop aan onze kant te houden? De buurman gaf aan dat de schutting er net zo uit zou komen te zien als de schutting tussen de andere buren en onze tuin.


Wij gingen daarmee akkoord. We vertelden dat we niet konden bijdragen aan de kosten, maar dat was geen punt. Mijn buren werden ook gek van mijn klimop , en ik zelf eigenlijk ook maar er was geen houden aan.


Ze hebben het een paar keer besproken en toen ze een stel klussers over de vloer hadden gevraagd of ik het erg vond als ze het weghaalden. Toen de klimop van de schutting werd gehaal stortte de hele schutting eronder in elkaar (jaar oud). Of klimop door het worteldoek groeit zou ik zo niet durven zeggen. Feit is dat klimop maar een zeer klein gaatje nodig heeft om doorheen te kunnen groeien.


Dus welke oplossing je ook kiest: je zult de klimop op geregelde tijden moeten knippen. Koop nú Schuttingen in onze Webshop of de Bouwmarkt! Dé decoratieve bouwmarkt voor de moderne doe-het-zelver. Boek uw Hotel in Büren online.


Reserveer online, laagste prijzen.

Ik zou het liefste aan de linkerkant ook een schutting willen, maar de buren zijn erg gesteld op de beukhaag. Die haag is dus de helft van het jaar kaal en dan kijk je zo bij elkaar in de tuin wat ik super irritant vind. Hedera schuttingen kunt u bij ons kopen in verschillende soorten.


Hedera is klimop en heeft altijd iets nodig om tegenop te groeien. De kant en klaarhagen zijn al opgekweekt in een gaasdeel, voor de losse Hedera hebben wij gegalvaniseerde gaasmatten. Ook palen en materialen ter bevestiging kunt u bij ons bestellen.


Ik heb vorig jaar een twee meter hoge schutting òp de erfgrens (eigendom) laten plaatsen en de kosten hiervoor op mij genomen bij gebrek aan budget bij de buren. Bepaal ook van te voren of jullie bijvoorbeeld een klimop willen plaatsen. Als jij wel een klimop wilt, maar je buren niet, dan kunnen zij op den duur toch ‘last’ krijgen van jouw groen. De wortels van een klimop groeien het hout in en tasten ook de schutting van de buren aan. Het probleem wordt nu, dat de klimop qua hoogte niet gesnoeid wordt en daarmee de erfafscheiding incl.


De gemeenschappelijke schutting is tot op de draad versleten en ik wil geheel op eigen kosten deze laten vervangen voor een nieuw en solide exemplaar. De schutting bouwer kan dit werk niet uitvoeren om dat aan de zijde van de buren de heggen en heesters direct tegen de oude schutting staan met dikke stammen en een hoogte van ruim vier meter. Zoek je een groene hedera of kant en klaar haag? Bekijk dan het ruime assortiment bij hederawinkel. Het was nog nooit zo makkelijk om topkwaliteit hedera te kopen.


Terwijl klimop weinig schade toe kan brengen aan de muren van moderne huizen, kan de plant wel nog voor problemen zorgen bij een schutting. Zo kan de plant de verschillende houten onderdelen van de schutting van elkaar duwen en groeit het waar het maar kan. Klimop verwijderen van een houten schutting. Als de verstandhouding met de buren goed is, wordt u het wel met elkaar eens over de plek van de schutting en betaalt u die samen.


U zult in goed overleg ook best even een steiger in de tuin van de buren mogen plaatsen voor het onderhoud van uw pand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.